onsdag 14 maj 2014

writer's block unblocked

Igår hände något så fantastiskt att jag bara måste få dela med mig. Ni som känner mig bra vet att jag för länge sedan skrev, en hel del. Både noveller och dikter, lite lyrik och andra texter och även något jag skulle kalla för en bok( även om den aldrig blivit utgiven). Jag vet inte vad som egentligen hände, varför jag slutade skriva, men så blev det i alla fall, visst har jag haft perioder då jag har skrivit något smått, men något ordentligt flyt har jag inte haft under de två tre, nästan fyra senaste åren. Men så igår så tänkte jag att nej nu sjutton skall jag i alla fall försöka, för jag har haft en idé, eller egentligen en tanke som legat och grott under ytan ett tag och nu kände jag att den behövde få titta fram. Sagt och gjort. Datorn i famnen och word programmet fram. Visst går det långsammare än innan, och vanan är inte riktigt inne, måste tänka efter för att hitta ord, och tar hela tiden bort och skriver om istället för att bara låta det flöda på. Men det är inte längre ett tomt dokument med en rubrik - utan faktiskt redan en några sidor lång text, och längre blir den hela tiden. Kan inte beskriva hur bra det känns att få och kunna skriva av sig igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar