söndag 14 september 2014

saknad


Of all the things I still remember
Summer's never looked the same
The years go by and time just seems to fly
But the memories remain


 I morgon är dagen då en speciell vän kommer att finnas i mina tankar lite extra, och tre ljus kommer att brinna i mitt fönster.Tre ljus för tre år. Kan inte förstå vart tiden har tagit vägen - en del dagar känns det som om det var igår min värld gick i kras. Min värld gick i tusen bitar, så som många andras, och för ett litet tag stannade livet upp och jag var tvungen att få huvudet över vattenytan för att kunna andas. Hur hemsk det än är så går livet vidare och är det något jag har lär mig så är  det att inte vara arg och bitter över det man inte längre har utan se tillbaka på det man hade och vara tacksam över tiden man fick. Tacksam - det är jag för jag tror att jag har haft privilegiet att känna en av dom finaste människorna som hälsat på här nere på jorden. Tacksam för de år jag fick vara hans vän, tacksam över de vänner jag nu har tack vare honom. Det värsta som någonsin har hänt mig ledde till att jag tog det bästa beslutet i mitt liv, vet ärligt talat inte var eller vem jag skulle vara idag om jag inte hade tagit mitt pick och pack och flyttat till andra sidan Östersjön. Tre år är en lång tid, men fortfarande kommer stunder då saknaden tar över och fyller både kroppen och själen med sorg.

 Om jag skulle kunna så skulle jag bygga en stege av tårar, klättra upp och hämta ner dig tillbaka till oss men det går ju inte, så istället finns du med mig när jag sjunger, när jag leker, på skriban när jag håller den där speciella andakten - du vet, och jag kommer inte på en lång tid att kunna sitta på en brygga och sjunga utan att tankarna far, om så bara för en sekund till den där sista gången vi sågs . Det finns så mycket jag skulle kunna skriva, så många, fina saker som människor borde få veta, men då sitter jag här och skriver ännu i en vecka. Så istället säger jag dethär:

Vi är så många som saknar dig.
Du kommer alltid att ha en plats i mitt hjärta
Hoppas du har det bra och att vi ses någon vacker dag
Du var så viktig för så många, undrar om du verkligen insåg hur du inspirerade människor och hur mycket du påverkade alla i din omgivning.

J  <3







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar