tisdag 13 december 2011

Ute är mörk och kallt i alla husen.

lyser nu överallt de tända ljusen, nu kommer någon där, jag vet nog vem det är...


för 5 år sen va de vi som lussade i hangö :)

Hoppas att ni har haft en bra start på Luciadagen, själv började jag med väcka alla barn med sång ( det var mycket uppskattat!) innan vi åt frukost,klädde oss ( vilket tog sin lilla tid, kan bara säga att det var tur att vi steg upp i tid...) innan vi rusade iväg till dagis för att sjunga. Oj vad roligt det var att få sjunga med dem! Men jag och dom två andra behövde inte hjälpa till så mycket, de klarade det ganska bra själv bara första nervositeten försvann. Hoppas att rond 2 går lika bra kl 15.30. 

Kommer så bra ihåg den här dagen för 5 år sedan. Kan inte förstå att det har gått så lång tid sen det var Jessica,Mimmi,Sandra,Sarah och jag som stod i ramljuset på stadshusets scen! Det är nästan så man skulle vilja göra det igen. Kommer ihåg alla gamlingars glada ansikten, den förväntansfulla stämningen i skolan, småflickornas ögon som lyste av beundran och som kanske tänkte " nån dag är det jag...". Lucia handlar om att sprida ljus i mörknet, något som jag tycker att är väldigt viktigt. det handlar om att ge hopp, och om att lysa upp någons vardag.Jag vet att man inte kan rädda världen,eller liv, genom sång och musik. Men du kanske kan rädda någons dag,eller vecka. Eller kanske du bara gav någon lite glädje för fem korta minuter. Vilket som, så har du som Lucia,eller tärna, en chans att göra någons dag lite bättre, och det tyckte jag att var jättefint att få vara en del av. 

2 kommentarer:

  1. Usch den här dagen hade jag 40 grader feber, syns kanske på mina ögon lite att jag är nerdrogad med burana för att klara av att sjunga i stadshuse ens :D

    SvaraRadera
  2. Ajo jå, de had ja helt glömt :/...men du klara ju de jättebra fast du va så sjuk :)

    SvaraRadera