tisdag 6 januari 2015

Dagen S

I morgon inleds det, projektet vi har strävat efter under tre års tid och som ska knyta ihop det vi har lärt oss under vår studietid. Slutarbetet. I ärlighetens namn har det redan påbörjats i och med att vi har valt ämnesområden under hösten - men i morgon kommer vi att få våra underrubriker och veta vem vi skall jobba ihop med, så jag ser det nog som att startskottet går då.
Det kommer att bli intensiva men förhoppningsvis roliga och givande månader framöver, och jag hoppas att både motivationen och inspirationen infinner sig för just nu känns det som att de är bortblåst med vinden, men kanske de hittar fram där bakom all julmat och alla godsaker man har satt i sig under lovet.

Det är med blandande känslor jag tillåter mig att tänka på att det nu verkligen börjar närma sig slutet på studietiden, i alla fall för ett tag framöver. Vad framtiden bär med sig vet man aldrig men då jag har mina papper i handen i  december tror jag nog att en paus efter 17 år i skolbänken börjar vara på sin plats. Men det är som sagt ett slutarbete som skall skrivas innan den drömmen slår in, så det är väl bäst att gå och sova och hoppas på att jag och alla andra får den tematiken vi vill skriva om i morgon.

 Lycka till kära klasskompisar, we can do this :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar