söndag 13 mars 2011

vart är världen påväg???

Herregud, nya katastrofer i Japan varje dag....plötsligt känns det inte så långt borta, både tsunami, jorbävning och, vulkanutbrott.., kan det bli mycket värre?egentligen vill jag inte ha ett svar på den frågan....men följdfrågan - när kommer något liknande att drabba oss- är något jag gärna vill veta, samtidigt är jag rädd för svaret... Jag menar, någongång måste det ju smälla här, på ett sätt eller annat..

En sak som jag verkligen inte förstår är hur någon frisk människa kan tänka att det här är en hämnd för Pearl Harbour! visst, det dog en massa människor då, och det var hämskt och fruktansvärt, men det var då!
 What about Hiroshima och Nagasaki? var liksom inte det hämnd nog? Jag förstår inte hur människor kan gotta sig åt andras olycka, jag bara inte kan förstå det....

Jag hoppas att alla som hade någon de kände där, har fått höra ifrån dem, och att de är okej, jag tror att det är mångas tankar som fladdrar till Japan just nu...

Je t'aime.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar