tisdag 11 oktober 2011

Besök från "muminlandet"

Godmorogn! har börjat dagen med att väck två väldigt trötta och morgonsura barn. Efter lite lock och pock, och med löfte om tomtegröt till morgonmål fick jag dom i alla fall att stiga upp. Sedan blev det att fixa den utlovade gröten, och det gick fint, den fick klart godkänt för som åt upp precis allt :) Sen blev det påklädning, och efter ettpar små utbrott om vem som var den egentliga ägaren till mjukiskaninen gick vi till dagis. Där blev det kramkalas och " Ida du får inte gååååååå". Skacka om blandade känslor, så fort vi kommer utanför hemmets dörrar är jag bäst, och dom vill inte ha nån annan, men då vi e hemma så e det mamma som gäller, ingen skillnad om hon e hemma eller inte. Nåå, no blir det väl bättre med tiden då vi lär känna varandra bättre :). Nu tänker jag sova en timme till, gå i duschen och sen bege mig in mot stan, ska ju träffa fint folk från "muminlandet" idag, det skall bli helt sjukt roligt! Rasse, jag hoppas du kom ihåg att ta mina saker ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar