lördag 15 oktober 2011

Had a blast!

Kan knappt tänka på svenska eftersom jag har pratat engelska hela dagen! Träffade alltså Birgit, en flicka från Österrike ( jag trodde hon var från tyskland eftersom hennes modersmål är tyska) och en finsk tjej från Kuopio. Dom var väldigt trevliga båda två, men speciellt Birgit kom jag jättebra överrens med och vi prata och skratta en massa, synd bara att hon bor i Nyköping, som ligger ungefär 100 km från Stockholm. som tur är så betalar hennes hostfamily resorna, så hon kan i princip komma varje veckoslut om hon så vill.

Började dagen med lunch på ett mysigt café, laxpaj åt jag och dom andra tog grekisk sallad, gott var det!

Söta Birgit!:)

Efter att vi hade gått ettpar(!!) kilometer blev vi kaffesugna....

...men ingen av oss kunde motstå deras smootihes, och believe me, dom var helt sjukt goda!

Den smalaste gränden i Stockholm, ändast 90cm bred!

happyhappy!

Finnen, Finlandsvensken och Österrikiskan ( jag vet inte om det heter så, men från Austria var hon iaf!)

Salla :)


The Flamingo posé!





Jag och Birgit kom överrens om att vi skall upptäcka Stockholm tillsammans,och här är en lista på vad vi vill Se/ Göra, kom gärna med förslag om ni vet nått som vi absolut inte får missa! Det får också vara på andra platser i Sverige, eftersom i alla fall Birgit vill se lite mer av landet, och vi har ju helgerna fria :)

1. Slottet.
2. Vasamuseét.
3.Gröna Lund ( fast det får lov att bli på våren i såfall, det är ju stängt nu)
4. Skansen.
5. Tekniska museét!
6. Promenera på Söder och hitta nått mysigt café.
7. Gå på åtmisntone en eller två konserter.
8.  Aquaria vatten muséet.
9.Tom Tit
10. Fjärilshuset

och många fler som jag inte kommer på nu, men det där är ju i alla fall en början!

1 kommentar:

  1. Ni måst fa ti Fryshuset.. Dedä jätte stora ungdomsgården.. Eller någå :O :D

    SvaraRadera