fredag 21 oktober 2011

Good morning Stockholm!

Blev glad då jag vaknade, solen sken för en gångs skull! Blev på så gott humör att jag studsade upp ur sängen och fixade mig klar på rekordtid. Eftersom det är fredag idag så lagade jag våfflor och plättar ( fast dom envisas med att kalla det för pankakor, helt fel ju!) till frukost, och alla var nöjda och glada! hihi, M var imponerad över att jag lyckades vända plättarna i stekpanna utan att dom gick sönder - han lyckas aldrig med det, brukar finnas tusen småbitar om det är han som har fixat. Dom lagar plättar ganska ofta i den här familljen, inte för att det stör mig, lite jobbigt bara att stå å steka för 8 personer på morgonen :P Den här gången var jag smart och sparade lite smet, så nu har jag gjort morgonmål åt mig. E alltid tvungen att springa och hjälpa alla, fylla på glas, skära, sätta sylt ( annars tar dom hela burken på en våffla -.-) så man hinner inte sitta och njuta av sin mat. Därför kom jag förra fredagen på att det är bättre om jag sparar lite smet, och fixar åt mig då alla andra har farit iväg/ jag har fört dem till dagis.

Så nu skall jag dricka mitt kaffe och äta ettpar våfflor med sylt och grädde - Mums!
ha en bra fredag alla fina
 <3       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar