lördag 22 oktober 2011

It's something unpredictable, but in the end it's right, I hope you had the time of your life!

I don't even know where to start...Jag hade så otroligt kul igår! Vi var ett gäng på ca 10 flickor som for till en Irish pub som hette The Lifie, som ligger i gamla stan i stockholm. ´Blev lite nervös då jag och Rachel steg in genom dörren, och hon gick fram till ett helt fullproppat bord och skrek " Hi everybody - this is Ida", trodde ju att det skulle vara bara jag och hon. Nå, jag hade inte behövt vara nervös över huvudtaget. Det var flickor från samanlagt 6 olika ställen ( Finland,Tyskland,Spanien, Tunisien, England, och USA), och de var alla så jätte trevliga! Vi pratade, skratta drack lite irish öl och lärde känna varandra. Ungefär kl 11 bröt några upp och gick vidare, och efter en halvtimme följde jag och Ellie efter. Det blev lite mer drinkar på hotel Scandic ( ni skulle bara veta hur snyggt det var där inne!) och sedan var jag tvungen att gå för mitt sista tåg/tunnelbana gick kl 02.09!

Ikväll skall jag och Ellie och kanske några andra tillbaka till den där Irish puben, eftersom bandet som spelade där var helt sjukt bra. Jag bara älskar irländsk musik har jag kommit fram till, speciellt när det är söta pojkar som spelar violin så bra att taket nästa lyfter. Förutom musiken så är det en annan sak som drar oss tillbaka dit, Ellie vill se om en kille från igår skulle vara där idag ;)

Det konstigaste som hände igår var att dom spelade Green days " Good riddance". Och jag måste säga, att jag har aldrig hört en båttre version än den. Hade nästan lust att gå och fråga om dom kunde spela den en gång till så jag skulle ha fått den inspelad på telefon.jag kunde inte annat än lyssna, det var så otroligt vackert med endast violin, och gitarr som komp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar