måndag 10 oktober 2011

Stockholm called!

Jaa, som kanske några av er, alla mina otroligt många läsare, har hört, så befinner jag mig för tillfället i stockholm. Orsakerna till varför jag flyttade hit för en tid är varierande, och jag har berättat för er som jag vill att skall veta. Kort och gott kan vi säga att jag var i behov av lite miljö ombyte, jag fick en chans att åka iväg och tog den!

Jag jobbar alltså som au pair/ barnflicka här i Åhlsten,Bromma, och det tar endast 20 minuter in till Sthlm city med tunnelbanan, vilket jag tycker att är ganska nära. Skall vara här i alla fall till julen, då kommer jag hem ettpar veckor, och sen får vi se vad som händer, kanske jag kommer hit tillbaka, eller så gör jag något annat. Siktar på att byta skola till hösten, så ska söka in till Novia på våren, igen :)

Om ni har frågor, så e det bara att ställa dom, jag skall försöka svara så gott jag kan! Annars så skall jag ta bloggen mer i användning, och uppdatera ofta, om inte varje dag så nästan, så ni får se hur mitt liv här är, jag lovar att det kommer bilder snart.  Och det finns ju skype och facebook, och mail, så jag är inte så långt borta!

Saknar och tänker på er, kramar!

2 kommentarer:

  1. hajj!
    kul att du tog ett stort steg och bytte miljö om du så ville. man skall ju inte bli hemma och tänka skit där skulle jag ha kunnat vara...
    ha de super bra:)

    ps. läser din blogg veeerkligt ofta men kommer inte på nåt att säga, sorry, och det är inte ofta hehe. fortsätt i samma sätt:)

    SvaraRadera
  2. Hej liten Ida...
    Du vet väl att Petter och Jenni också bor i Stockholm! Om du nåt tag känner dig i behov av lite trevligt finlandssvenskt sällskap så blir han säkert glad om du hör av dej...jag skickar hans nummer,när jag hittar den :)
    Kram
    Heidi

    SvaraRadera