torsdag 27 oktober 2011

regn och rusk.

Ush vilket väder det är här idag! vaknade kl 06.00 av att regnet smattrade mot fönsterrutorna, och inte kunde jag ju somna om efter det, så gick upp och började koka risgrynsgröt åt barnen istället.
När jag hade fått iväg två väldigt motvilliga barn till dagis ( måste till deras fördel säga att de steg upp ganska snällt då jag berättade vad som stod på frukostmenyn) tänkte jag att jag sku ta tunnelbanan in till stan för att söka upp en frissa. Ändrade mig då jag insåg att jag hade glömt mitt paraply hemma, för regnet fullkommligt öste ner, och jag var genomblöt efter tre steg. Så istället gick jag förbi café gateau ( som nog är ett litet stycke himmelrikt!) och köpte morotsmuffins och gick hem, satt mig i soffan och började kolla på disney filmer. Och här sitter jag fortfarande. Tror att mitt hår får vänta tills i morgon på att få hjälp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar